III Ogólnopolska Konferencja „Prawo internetu i świata cyfrowego”

Podstawowe informacje

  • Wydarzenie:

    III Ogólnopolska Konferencja „Prawo internetu i świata cyfrowego”

  • Kategoria:

    Konferencja

  • Facebook:

    https://fb.me/e/4MzZIYISc

  • Data:

    2025-09-26

  • E-mail:

    motucka@cfasofficial.com

  • Lokalizacja:

    MS Teams

  • Termin nadesłania abstraktu:

    2025-09-15

opis wydarzenia:

Szanowni Państwo,
Center for European Studies i Center for American Studies zapraszają Państwa do udziału w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. „Prawo Internetu i świata cyfrowego”.

➡️𝐊𝐈𝐄𝐃𝐘?
Konferencja odbędzie się w piątek 26 września 2025 między 16:00 a 21:00 w formie online na platformie Microsoft Teams.
W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na sobotę 27 września 2025.

➡️𝐂𝐙𝐄𝐆𝐎 𝐃𝐎𝐓𝐘𝐂𝐙𝐘 𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐉𝐀?
Głównym założeniem konferencji jest dyskusja na temat prawa Internetu i świata cyfrowego.
XXI wiek to okres wzmożonego rozwoju świata cyfrowego, w którym co roku spędza się coraz więcej czasu oglądając filmy, korespondując ze znajomymi, a także dokonując transakcji gospodarczych.
Celem konferencji jest przyjrzenie się stosunkom prawnym i gospodarczym, które występują w świecie Internetu, problemom prawnym i społecznym z nimi związanymi, a także potencjalnym ich rozwiązaniom.
𝐏𝐫𝐨𝐩𝐨𝐧𝐨𝐰𝐚𝐧𝐞 (𝐩𝐫𝐳𝐲𝐤ł𝐚𝐝𝐨𝐰𝐞) 𝐨𝐛𝐬𝐳𝐚𝐫𝐲 𝐭𝐞𝐦𝐚𝐭𝐲𝐜𝐳𝐧𝐞:
• cenzura w mediach społecznościowych
• weryfikatorzy prawidłowości treści
• fakenewsy
• dropshipping
• e-commerce
• odpowiedzialność za publikowane treści
• ChatGPT oraz sztuczna inteligencja
• ochrona praw autorskich w Internecie
• ochrona tożsamości w Internecie
• przestępstwa w świecie cyfrowym – phishing, itd.
• monetyzacja treści
• inwigilacja w Internecie a prawo do prywatności
• postanowienia niedozwolone w regulaminach stron Internetowych oraz sklepów
• nowoczesne bazy danych
• outsourcing usług przez Internet
Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy.
Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.
Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.

➡️𝐃𝐋𝐀 𝐊𝐎𝐆𝐎?
• Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby (np. specjalistów zajmujących się zawodowo prawem internetu).
• Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.

➡️𝐊𝐎𝐌𝐈𝐓𝐄𝐓 𝐍𝐀𝐔𝐊𝐎𝐖𝐘 𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐉𝐈
• prof. UJK dr hab. Nina Stępnicka (Wydział Prawa i Nauk Społecznych, Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego w Kielcach) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński) – Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego.
• dr Valery Loumber (Dyrektor ds. akademickich Center for American Studies; kancelaria Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles) – Członek Komitetu Naukowego
• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American & European Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.

➡️𝐔𝐂𝐙𝐄𝐒𝐓𝐍𝐈𝐂𝐓𝐖𝐎 𝐂𝐙𝐘𝐍𝐍𝐄 𝐈 𝐁𝐈𝐄𝐑𝐍𝐄 – 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐌𝐀𝐂𝐉𝐄
➤UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1️⃣Zamieść abstrakt (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem: https://forms.gle/kzvfqeQmK3oPtaYp8
2️⃣Rejestracji dokonaj do godz. 23.59 dnia 15 września 2025 r. (termin ten nie zostanie przedłużony!).
📣Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 16 września 2025 r.
🔒Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
3️⃣Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 18 września 2025 r.

➤UCZESTNICTWO BIERNE
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:
1️⃣Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: https://forms.gle/TtZ8W2QbQpZhQtbb6
2️⃣Rejestracji dokonaj do godz. 23.59 dnia 21 września 2025 r.
Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).
3️⃣Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 23 września 2025 (uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”).

➡️𝐎𝐏Ł𝐀𝐓𝐘 𝐙𝐀 𝐔𝐂𝐙𝐄𝐒𝐓𝐍𝐈𝐂𝐓𝐖𝐎
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 169 zł – certyfikat elektroniczny dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).
• 199 zł – certyfikat elektroniczny + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE):
• 85 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego w wersji elektronicznej na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.
Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru
*: „ – opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – III Konferencja Naukowa pt. „Prawo Internetu i świata cyfrowego”
*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.
W przypadku współwystąpienia dwójki lub większej liczby prelegentów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z prelegentów osobno.

➡️𝐏𝐔𝐁𝐋𝐈𝐊𝐀𝐂𝐉𝐀 𝐏𝐎𝐊𝐎𝐍𝐅𝐄𝐑𝐄𝐍𝐂𝐘𝐉𝐍𝐀
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w kongresie nie obejmuje opłaty publikacyjnej.

➡️𝐅𝐀𝐐
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział pokrywa uczelnia (lub inna instytucja/firma), sugerujemy samodzielne pokrycie udziału w konferencji i uzyskanie zwrotu od uczelni (instytucji/firmy) na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury (w razie wątpliwości prosimy o kontakt z Koordynatorem/ką konferencji).
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z uzyskaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia solo lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy co w naszej mocy, by dostarczyć je szybciej.
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy co w naszej mocy, by dostarczyć je szybciej!
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies.
• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).

➡️𝐏𝐘𝐓𝐀𝐍𝐈𝐀?
W razie pytań prosimy o kontakt z Koordynatorką Konferencji, Panią Martą Motucką, pod adresem motucka@cfasofficial.com
Chętnie pomożemy.
Do zobaczenia!
________________________________
𝐂𝐄𝐍𝐓𝐄𝐑 𝐅𝐎𝐑 𝐀𝐌𝐄𝐑𝐈𝐂𝐀𝐍 𝐒𝐓𝐔𝐃𝐈𝐄𝐒 – 𝐎 𝐍𝐀𝐒
𝐂𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐟𝐨𝐫 𝐀𝐦𝐞𝐫𝐢𝐜𝐚𝐧 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.
Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
𝐂𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐟𝐨𝐫 𝐀𝐦𝐞𝐫𝐢𝐜𝐚𝐧 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do młodych i doświadczonych naukowców.